13.11.2014

Trójka w obrazach wielkich mistrzów oraz złota płyta Męskiego Grania 2014


Dziś w dziale Znaleźne pojawiają się dwa teksty o Trójce. Jak zawsze Trójka przesyła informacje prasowe tylko wtedy, kiedy rzeczywiście ma coś ważnego lub ciekawego do przekazania. Inni powinni się uczyć albo zacząć wreszcie tworzyć treści godne rozpowszechniania. Tak więc dwie odsłony: " 'Trójka w obrazach wielkich mistrzów' – premiera kalendarza programu 3 Polskiego Radia" oraz "Złota płyta dla 'Męskiego Grania 2014' pod patronatem Trójki".


„Trójka w obrazach wielkich mistrzów” – premiera kalendarza programu 3 Polskiego Radia

Podający cegłę Piotr Baron, Wojciech Mann podczas lekcji anatomii, Marcin Kydryński w „Śniadaniu na trawie”, strajkujący Jurek Owsiak, Marek Niedźwiecki jako pan Arnolfini, grający w karty Jan Chojnacki, Artur Andrus jako szarlatan oraz wielu innych dziennikarzy Trójki w nietypowych rolach. 13 listopada premiera niezwykłego kalendarza Programu 3 Polskiego Radia „Trójka w obrazach wielkich mistrzów”.

99 dziennikarzy w obiektywach 14 fotografów podczas 16 dni zdjęciowych odtworzyło 16 unikatowych obrazów. Tematem kalendarza były wielkie dzieła znakomitych malarzy, między innymi „Szarlatan” Hieronima Boscha, „Wiosna” Botticellego, „Lekcja anatomii doktora Tulpa” Rembrandta  czy „Dwie Fridy” Fridy Kahlo. Projekt powstał dzięki współpracy Trójki ze studentami i absolwentami Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy pod kierunkiem Lidii Popiel sfotografowali dziennikarzy Programu 3 w scenografiach odtwarzających obrazy wielkich mistrzów malarstwa.




– Myśląc o produkcji trzeciego już Trójkowego kalendarza od początku chcieliśmy zrobić coś niezwykłego. Pomysł zrodził się nagle podczas rozmowy z Lidią Popiel. Natychmiast wiedziałam, że wprawdzie realizacja będzie dużym wyzwaniem, ale też efekt końcowy powinien być znakomity – mówi Magda Jethon, dyrektor Programu 3 Polskiego Radia. – Słuchacze Trójki lubią nasze kalendarze, bo dzięki nim mogą dowiedzieć się, jak wyglądają ich ulubieni dziennikarze, rzadko ujawniający swój wizerunek – dodaje Magda Jethon.

W czwartek 13 listopada na antenie Trójki będzie można posłuchać, jak powstawał kalendarz. W specjalnych materiałach przygotowanych przez Gabrielę Darmetko zostaną ujawnione kulisy tej niezwykłej przygody. Dodatkowo gościem audycji „Do południa” (godz. 9.00-12.00) będzie Lidia Popiel.

Również 13 listopada ruszy sprzedaż kalendarza „Trójka w obrazach wielkich mistrzów” w sklepiku „Walendziku”. Osoby, które nie dotrą osobiście do sklepiku przy Myśliwieckiej 3/5/7, będą mogły kupić kalendarz w internetowym sklepie Polskiego Radia sklep.polskieradio.pl oraz w księgarniach Świata Książki na terenie całego kraju.

– Myślę, że nowy kalendarz będzie dla słuchaczy zaskoczeniem. Po pierwsze, w kilku, a może i kilkunastu przypadkach będą mieli problem z rozpoznaniem swoich ulubionych redaktorów, a po drugie – że zawiera 16 miesięcy – mówi Magda Jethon i dodaje: – Podczas szukania obrazów, które moglibyśmy odtworzyć na zdjęciach, okazało się, że większość wielkich, najbardziej znanych dzieł malarskich przedstawia jedną lub dwie osoby. Ostatecznie, żeby pokazać 99 dziennikarzy Programu 3 musieliśmy przygotować aż 16 zdjęć. Tym samym kalendarz obejmuje cały rok 2015 i kończy się na kwietniu 2016 roku, kiedy to Trójka obchodzi swoje urodziny – wyjaśnia Magda Jethon. – Nasi dziennikarze bardzo entuzjastycznie przyjęli ten pomysł. Wzięcie udziału w tak niezwykłej sesji było oczywiście wielką przygodą i zabawą, ale również ciężką, fizyczną, wielogodzinną pracą – kończy dyrektor Programu 3, która wcieliła się w tytułową rolę kobiety z obrazu Eugene’a Delacroix „Wolność wiodąca lud na barykady”.




Trójka zaplanowała również uroczyste wernisaże kalendarza, które odbędą się w: Warszawie (24 listopada, Dworzec Centralny), Gdyni (7 grudnia, dworzec Gdynia Główna), Wrocławiu (10 grudnia, dworzec Wrocław Główny) i Krakowie (styczeń, dworzec Kraków Główny). Wystawy prezentujące wszystkie fotografie z kalendarza będą dostępne dla publiczności przez dwa tygodnie. O szczegółach poinformujemy niebawem w osobnych komunikatach prasowych.

Złota płyta dla "Męskiego Grania 2014" pod patronatem Trójki


Wydany przez Agencję Muzyczną Polskiego Radia i opatrzony patronatem Trójki album „Męskie Granie 2014” zyskał status Złotej Płyty. Na podwójnym wydawnictwie znalazły się koncertowe wersje utworów m.in. Brodki, Nosowskiej, Smolika i Rojka.

Dostępny od 22 września album „Męskie Granie 2014” w ciągu zaledwie kilku tygodni rozszedł się w nakładzie ponad 15 tys. egzemplarzy i tym samym zyskał status Złotej Płyty. Wydawnictwo Agencji Muzycznej Polskiego Radia od dnia premiery znajduje się w pierwszej dziesiątce Oficjalnej Listy Sprzedaży (OLiS) Związku Producentów Audio-Video (ZPAV).

Na dwóch krążkach znajdziemy obszerny zapis trzech koncertów tegorocznej trasy „Męskiego Grania”, które odbyły się w Krakowie, Poznaniu i Warszawie. Wykonawcami aż 33 utworów są: Brodka, Smolik, Nosowska, Skubas, Dawid Podsiadło, Artur Rojek, Luxtorpeda, Nowe Sytuacje, Ørganek, AKX, Őszibarack, Molesta Ewenement & Marek Dyjak, GrubSon & Tymon Tymański, Illusion & L.U.C, Kasia  Kurzawska, Natalia Grosiak, Trzaska Budzyński Jacaszek, Krzysztof „Zalef” Zalewski i Olaf Deriglasoff. Nie zabrakło oczywiście wielkiego hitu-hymnu trasy „Elektryczny” w wykonaniu supergrupy Męskie Granie Orkiestra. Utwór ten już od 23 tygodni przebywa na „Liście Przebojów Programu 3” i aż czterokrotnie zajmował pierwsze miejsce w zestawieniu.

Przypomnijmy – w tym roku odbyła się już piąta edycja bezprecedensowego, muzycznego projektu „Męskie Granie”, który zawitał z koncertami do siedmiu miast: Sopotu, Krakowa, Poznania, Chorzowa, Warszawy, Wrocławia i Żywca.

Trójka jest stałym patronem strategicznym trasy „Męskie Granie”. Więcej informacji na stronie: meskiegranie.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz