15.08.2012

Hiptype, czyli Google Analytics dla wydawców e-booków

Firma Hiptype oferuje wydawcom e-booków wtyczkę umożliwiającą śledzenie zachowań czytelniczych.


Dystrybutorzy wydawnictw elektronicznych poprzez sprzedaż e-booków mają możliwość większego lub mniejszego przyjrzenia się statystykom dotyczącym sprzedawanych pozycji. W przypadku samych wydawców sytuacja jest odmienna, gdyż informacje dotyczące zachowań czytelniczych są bardzo ograniczone. Z pomocą przyszła firma Hiptype, która oferuje wtyczkę śledzącą zachowania klientów po zakupie elektronicznej książki.


Wtyczka stworzona przez Hiptype dodawana jest do e-booka i dzięki temu można prześledzić ważne z punktu widzenia wydawcy informacje takie jak:




  • dane demograficzne czytelnika;

  • odczytywanie zachowań ? dowiadujemy się w którym momencie czytelnicy rozpoczynają lub kończą czytanie treści lub jakie fragmenty opuszczają w czytaniu;

  • wzory konwersji ? kto kupuje e-booka po przeczytaniu bezpłatnej próbki tekstu;

  • odwzorowywanie zachowań ? kiedy i w jakim miejscu tekstu czytelnicy podkreślają fragmenty i robią notatki.


Wszystkie te dane są dostępne po zalogowaniu się na konto Hiptype a wizualizacja wyników przypomina typowe dla Google Analytics wykresy. Dodatkowo dzięki korzystaniu z Hiptype istnieje możliwość prowadzenia odpowiednio dopasowanych kampanii na Facebooku oraz wysyłanie spersonalizowanych propozycji wydawniczych do czytelników.


Jak kształtują się ceny za usługę? Istnieje 30-dniowa wersja próbna dla jednej książki z podstawowymi funkcjami. Wersje płatne obsługują 1000 książek za 19 dolarów oraz 500 tys. za 99 dolarów miesięcznie. Oczywiście obie wersje płatne różnią się zaawansowaniem ukazywania statystyk, zarządzaniem reklamami i możliwością rekomendacji dla określonych czytelników.


Istotnym ograniczeniem usługi jest działanie wtyczki tylko przy publikacjach obsługujących HTML5. Do dystrybutorów działających w oparciu o HTML5 należy np. Apple, ale niestety poza tym nurtem są e-atramentowe urządzenia typu Kindle czy Nook, które stanowią znaczną część rynku wydawnictw elektronicznych. Dlatego też oferta Hiptype skierowana jest przede wszystkim dla książek czytanych na urządzeniach opartych o systemy iOS i Android.


źródło oryginału: http://e-biznes.pl/2012/08/hiptype-czyli-google-analytics-dla-wydawcow-e-bookow/

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza