20.05.2012

Ekologicznie

Znalazły się dwa teksty w skrzynkach redakcyjnych dotyczące w jakimś sensie ekologii, zapodam więc je do publicznej wiadomości. Pierwszy tekst może skojarzycie z plakatami, które ostatnio pojawiły się w miastach. Dotyczą one marnowania jedzenia.

Drugi tekst bardziej rozrywkowy i dotyczący mojego dawnego ulubionego radia, które sprzeniewierzyłem na rzecz kanałów tematycznych, nie prezentujących reklam. Chodzi o promocję Trójki na 30-lecie Listy Przebojów Trójki.

Zapraszam weekendowo do lektury.

Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie


Wirtualna lodówka uczy właściwych zachowań.


Agencja Fenomem przygotowała dla Federacji Polskich Banków Żywności specjalną aplikację konkursową na Facebooku. Projekt jest częścią prowadzonej przez Federację kampanii informacyjno-edukacyjnej o nazwie ?Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie?.


Dane Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) mówią o 1.3 mld ton jedzenia marnowanego co roku na całym świecie. W samej Unii Europejskiej marnuje się 89 mln ton żywności, a w Polsce blisko 9 mln ton, co stawia nas na 5 pozycji państw marnujących jedzenie w całej Unii Europejskiej. Kampania ?Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie? prowadzona przez Federację Polskich Banków Żywności ma charakter informacyjno-edukacyjny, a jej głównym celem jest zmiana negatywnych zachowań i uwrażliwienie społeczeństwa na kwestie poszanowania żywności. Przygotowania przez Fenomem aplikacja konkursowa to kolejna odsłona tej kampanii.


Główną przyczyną marnowana żywności w gospodarstwach domowych jest brak nawyku planowania, przechowywania i właściwego gospodarowania żywnością. Obecna na Facebooku ?wirtualna lodówka? poprzez zabawę ma edukować i uświadamiać użytkownikom jak wiele zależy od nich samych. Każdy kto weźmie udział w zabawie opiekuje się swoją własną lodówką. Otrzymuje punkty, za które może robić zakupy. Każdy produkt ma oznaczony termin przydatności do spożycia, a zmarnowane jedzenie oznacza stratę punktów. Celem gracza jest takie zarządzanie swoją wirtualną lodówką, by nic się nie zepsuło (produkty można zjeść, zamrozić lub przekazać innym). Konkurs na Facebooku potrwa do końca maja.


Przydatne strony:






30 ROZŚPIEWANYCH DRZEW W 30 MIASTACH NA 30-LECIE ?LISTY PRZEBOJÓW TRÓJKI?


Już w sobotę, 19 maja, w 30 miastach Polski rozpocznie się sadzenie specjalnych drzew w ramach zainaugurowanej podczas urodzinowej ?Listy Przebojów Trójki? akcji ?PioSęki, czyli drzewa przebojów?. Pod koniec kwietnia Program 3 Polskiego Radia posadził w Warszawie prawie 30-letni klon na cześć sztandarowej, trójkowej audycji ? teraz przyszła pora na kolejne miasta.


Już od najbliższej soboty, w 30. miastach i miejscowościach na terenie całej Polski, w prestiżowych miejscach: na rynkach głównych, w parkach miejskich, skwerach, przy muzeach i na bulwarach, lokalne społeczności posadzą drzewka, którym radiowa Trójka nadała imiona piosenek. Piosenek szczególnych, bo pochodzących z ?Listy Przebojów Programu 3?.


Najwcześniej, w sobotę 19 maja na Rynku w Augustowie, wkopany będzie klon o imieniu ?Bossanowa z Augustowa?. Tego samego dnia swoje drzewka zasadzą także Karlino (?Ale jestem?), Tczew (?Parada wspomnień?) i Piła (?Piłem w Spale, spałem w Pile?).


Kolejne drzewka zasadzone będą w całej Polsce sukcesywnie do 2 czerwca. W ten sposób powstanie szczególna lista przebojów na mapie Polski. Do akcji włączyło się 30 miast, które będą uroczyście sadzić wybrane drzewko: buk, lipę lub klon. Każde drzewo będzie wyposażone również w tabliczkę ze swoją nazwą, stanowiącą jednocześnie tytuł piosenki przeboju wraz z jego wykonawcą.


30 drzew-piosenek na 30-lecie ?Listy Przebojów? to część proekologicznej akcji ?PioSęki, czyli drzewa przebojów?, podczas której bezpłatnie rozdano 50 tysięcy sadzonek czterech rodzajów drzew. Pomysłodawcą akcji sadzenia drzew jest właściciel portalu nasz.park.pl, organizatorem firma Inforsys. Akcję wsparł sponsor, firma Amica.


Na stronie www.trojka.polskieradio.pl znajduje się mapa, na której można odnaleźć rozśpiewane miasta wraz z ?przebojową? nazwą drzewka oraz dokładnym miejscem i godziną sadzenia.


Lista miast, które potwierdziły swój udział w akcji ?PioSęki?:




  • 19 maja: Augustów, Karlino, Tczew, Piła

  • 22 maja: Sanok, Olsztyn

  • 23 maja: Katowice, Sopot

  • 24 maja: Białystok

  • 25 maja: Szczecin, Pelplin, Szklarska Poręba

  • 26 maja: Puławy, Bełchatów, Częstochowa

  • 27 maja: Kórnik, Koszalin

  • 29 maja: Lublin

  • 30 maja: Polanica-Zdrój, Wrocław

  • 31 maja: Konin

  • 1 czerwca: Sandomierz, Radom, Duszniki-Zdrój, Pułtusk, Ciechocinek

  • 2 czerwca: Poznań, Łódź

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz